Sunday, October 16, 2011

love "F"

DPA (F)
The LETTER “F”

1 F – F.R.I.E.N.D.S.H.I.P  = FRESH

Mse mule2 aku masuk UITM, org yg tolong tgk kan aku kelas mane adelah FATIN & KECHIK! Dorang2 lah yg call aku bg tau aku kelas ape…! Special thanx utk dorang! Ex roommate aku pulak! Haha… first, mmg sedih gile+takot+cuak….sume perasaan ade! Ye la, aku x dpt sme kelas dgn roomate2 aku….gelabah kot! haha….then, aku jerit kt level , “spe kelas. “F” ?! and still remember, that Fana yg sahut, “saya kelas “F” jugak!” looks funny, right? Haha… bermulalah kisah aku pergi kelas dgn levelmate yg ku bru kenal…fana, anum, aida, and zira! We’ll together jln g kelas, (masing2 still blur2 lg) then, msk kelas.,..bile msuk je kelas, then tgk warga2 DPA 1F – sume muke cm suci je (freshy kot)! Aku nk tergelak at first, because, ye la, muke msg2 suci giler + innocent! Mmber2 aku kt sekolah dulu sume muke cm mintak penampar je…haha…tmbh2 llki…tp, bile tgk dak kelas 1 F, firasat aku, dorang sume dak baik!  Org 1st yg aku kenal bile masuk kelas is, ELLY,. Sbb die duk kt sebelah aku…haha..pastu aku kenal dgn bdk2 gurl dulu kan….haha…satu sem duk dlm kelas 1 F, mmg mule2 tu malu2 lg, tp, last2 kami da smkin unite…itu pun sebab ade sorang dak kelas aku nie yg aku ingt dialah yg meng’unite’kan kami2…Taufikh Nordin (abg chik)…haha…aku ingt lg, muke abg chik plg innocent yg aku tgk! Suci giler…. Day by day, duk dlm kelas 1 F, aku mule mengenali seorang demi seorang! 1 sem duk dlm satu kelas mcm2 ragam!  Haha….










2 F – F.R.I.E.N.D.S.H.I.P = FROLIC

FROLIC? Means? Bermain2, gurau2….Time nie kami2 da pon saling kenal2 & dah byk bergurau senda, berlawak2,  dan still duk dlm satu kelas yg same…msg2 ade yg dah berubah sikit….dr segi, penampilan, sikap, dan perangai! boleh nmpak la perbezaan mereka2 tu…tp, untuk part 2, aku x berapa nak ingat, kenangan2 manis, kenangan pahit ker, itu semua aku dah terlupa la! yg aku ingat kami still dapat MISS SHAHIDAH untuk tutor kami! Hahaha…..syg miss! Dua sem beliau mengajar kami! That’s all the thing I still remember during part 2! Others are lost!






3 F – F.R.I.E.N.D.S.H.I.P = FANTASTIC

Kenapa fantastic? Sem nie kami byk buat aktiviti luar together2! Kami menjadi smkin rapat pon sbb byk menghabiskan duit, masa, tenaga, dengan keluar satu kelas! satu scene yg aku x boleh lupe, time kami2 pergi berbuka pose satu kelas, smpai lewat mlm, agk2 dlm pukul 2 pagi kot! the planner, abg chik tersilap langkah, hahaha…..bile…die call pak guard ckp kitorang balek lmbt sbb  berbuka kat rumah die di segamat! Haha...smpai je depan guard UITM, mmg kitorang2 nie thn ngantuk…pastu kene turun buat satu brisan depan pak guard utk disoal siasat! Haha…mmg kelakar giler time tuh! Kalu lah boleh amek gmbor time tu….part yg x bole bla sekali is bile pak guard tnye menu! Haha….mmg aku nk tergelak gile2 time tuh! Tp, terpaksa tahan! Pandai betol pak guard perangkap kitorang! Haha….itu lah kenangan yg aku mmg x boleh lupe!  Mmg best sgt2 time part 3! That’s y its call FANTASTIC!!!






4 F – F.R.I.E.N.D.S.H.I.P = FLATTEN

Time nie kitorang dah berpecah belah! Kelas kami dibubarkan! Sangat sedih kot! kami dpt tahu pun waktu cuti sem….berlumba2 kami memilih kelas pe yg patot jd mgsa utk kami menapak selama satu sem nie! Haha….akhirnya, kelas C la menjadi pilihan kami! Kesian mereka2…ye la, di sebabkan kami2 nie, ade budak kelas C yg x dpt nk dftr utk kelas dia sendiri…haha…kelakar betol! Sem ie, xde gmbr kelas sme2…x duk dlm satu kelas yg sme pon! Sem 4 la yg x byk aktiviti kami2! tp, sem nie jugak kami dah plan nk bercuti! Haha….kat PORT DICKSON! Mmg best giler! Sgt kot! Dan, bile MISS AKMA, lecturer kami, join our class! Haha…pergi bercuti same2 kat PD! Everything is wonderful! hahaha…kitorang still unite even x same kelas...salute ar dak kelas F! percutian di PD mmg kenangan manis kot sepanjg study kt UITM! huh =) Utk semua paper, aku stay dlm kelas C je…bdk2 kelas C mmg baik2 belaka….w/p, dorang ramai la jugak, tp, bile msk je dak2 kelas F, terus bising kelas tu…byk jugak lah onar yg kami buat dlm kelas tu..haha…sllu jugak kene marah dgn dak2 kelas C bile kitorang buat bising kt dlm kelas dorang..tp, msg2 x ambil kesah pon…jahatnye kami! hahaha






5 F – F.R.I.E.N.D.S.H.I.P = FORMATION

Sem 5…mknenyer sem akhir kami duk dlm satu kelas yg same…kelas kami ade balek utk sem nie! Mmg sgt gembira sbb x payah nk menumpang kelas lain lg….sem akhir, sume killer paper, kot! tkot + cuak nk jawab dlm final exam! Tp, sume tu  dah Berjaya ku redah wktu time final exam! Haha…harap2 xde yg terkantoi! Sem akhir nie, ku sgt2 sedih sbb terpaksa berpisah dgn dak2 kelas, dak2 rumah, .>> mmg sebak,terharu, sedih…dan mcm2 feeling lg la! samua aktiviti yg kitorang buat, last sekali mesti ckp “mybe, inilah yg last kita outing sme2”…sedih kot bile dak2 nie ckp cmtu..tp, aku taw, dak2 kelas F nie sumenye kaki UNITE..so, even kitorang da x duk satu kelas, msti ade aktiviti lain yg yg diorang2 akan plan! Itu sudah tntu, btol x kwn2?? Haha..last2 sem nie, ku nk mintak map sgt2 kt kwan2, kalu aku ade buat silap sepanjang korang kenal ANIS NABILA nie! Mesti ramai yg ter’touching’ atau sakit hati dgn anis Nabila kan? Haha.. btw, kan2, hope kite dpt jmpe lg, smbg degree ssme! Dan jgn lupe reunion kite! Hahaha….







p/s : kawan2, even kite dah x satu kelas, tp, kite still bestfriend! kenangan dgn korang sgt byk smpai aku xboleh lupe! dan satu kelas dgn korang , byk bende aku belajar...w/p korang bermcm ragam, tp, aku x pernah rase menyampah @ sakit hati dgn ragam korang tu! lg buat aku hepi ade la! hepi sgt sepanjang 2 thn 1/2 dgn korang! aku jmpe kwn2 yg mmg best dan aku bersyukur sgt aku terpilih utk jd budak kelas F! korang mmg terbaik,...dan sgt terbaik! no one can replace y'all! aku harap, even kite dah x satu kelas, kite still kawan baik! ok, kwn2? aku doakan orang semua berjaya! dan dapat capai ape2 pon impian korang!